mandag 7. januar 2013

Spor av.....

Rådyr!
Eller andre dyr for den slags skyld.

I rekken av dyriske og naturlige ting i interiøret synes jeg 
dyrespor ville gjøre seg fint.


Mr.Gunstig er jeger og har skutt rådyr,
så da falt det seg naturlig (!) å velge dette sporet.
(han har skutt andre dyr og da, men.... likte dette sporet)

Slik gikk jeg fram:
- Først skrev jeg "rådyr capreolus capreolus" i Word.
(tok med det latinske navnet for at det skulle se litt ordetlig ut)
- Deretter skrev jeg det ut på et litt tykt ark (som er greit å tegne på).
- Sporet i seg selv tegnet jeg for hånd og tusjet på arket med tekst på. 
- For å gi et rent uttrykk kopierte jeg bildet. 
Valgte en dypere tone når jeg kopierte for å få bort
streker og andre ulumskheter jeg ikke ville ha med....
Kunne sikkert ha fotoshoppet eller gjort dette på mange andre måter men....
Jeg liker å tegne.

Hvertfall...
- så skrev jeg dette ut på et litt tykkere ark 
for at ikke den svarte fargen skulle bli bølgete.
- satt det inn i et svart ramme og på skihylla med den.


 Der står det nå sammen med blant annet telysholderen laget av
den flotte kvinnen 
som har bloggen ved siden av!

 Nå er det litt ymse i hylla her. Får se om rådyrsporet skal stå her.....


 ...eller her?
Eller en helt annen plass....

Nu vel.
Det finner jeg ut av. 
Har planer om å lage flere spor.
Gjerne i forkjellige størrelser og typer.
Og på andre ting også....
Så da blir det nok litt spor her og der.


Er du på sporet av noen interiørideer for det nye året?

Fortreffelig mandag til deg!
Og hjertelig takk for alle kommentarer her på bloggen.
Det setter jeg veldig stor pris på!

-Gunstig hilsen-

2 kommentarer:

  1. Ja, er stadig vekk på leit etter inspirasjon! Og finner alltid litt her:) litt umotivert for tida kjenner jeg...men det tar seg vel opp når sola kommer (til helga har jeg sett;)
    Så stilig bilde du har laget! Helt deg! Syns det er ekstra kult at du har tegnet selv:)
    nå lader jeg opp, og gleder meg utrolig mye til Vennesla-tur:))
    klemklem

    SvarSlett
  2. Veldig tøft, og det passet perfekt på den hylla! :)
    Følger deg gjerne videre, ja, og takk for hyggelig kommentar inne på bloggen.:)

    Ha en finfin dag!

    SvarSlett

Ytterst trivelig om du legger igjen noen ord. Det setter jeg stor pris på:)