tirsdag 16. oktober 2012

Ukens forelskelser fra Epla

Gjenbruk står sentralt når jeg pønsker ut ideer.
Nå når jeg har blitt "ei som lager øredobber",
så har det blitt en sport å komme på nye ting å lageøredobber av.
Brukte ting helst!


I en verden der vi har tilgang til nesten hele verden via feks
etsy.com eller epla.no (for å være mer nasjonal),
så finner en fort ut at det skal mye til å være helt orginal.
Uansett synes jeg ikke man skal la seg stoppe av en ide,
selv om noen har kommet med den først.
Da prøver jeg heller å gjøre en egen vri på det.


Historien bak Gunstige øredobber
begynte med at jeg så noen øredobber laget av Lego, i Danmark.
De var av typiske legoklosser, med fire eller seks knotter på.
På vei hjem, hadde jeg sikret meg en boks "løsvekt" lego,
av den mindre kjente sorten.
Hjemme, kjøpte jeg det utstyret som skulle til,
og laget meg en liten, personlig kolleksjon.



Da en veldig motiverende venn av meg oppmuntret meg til
å selge såpene jeg lager
(et annet kapittel i Gunstigs historie),
tok jeg likegodt med øredobbideen
 og startet med å videreutvikle konseptet
GUNSTIG.











Etterhvert fikk jeg lyst å lage øredobber
av andre ting og ville da tenke gjenbruk.
Det første jeg tenkte på var
min eminente knappesamling etter min oldemor.
Ikke en heeelt ny ide, fant jeg ut...men....allikevel verdt å sette ut i live.


Knapper fra en stilig kåpe?


Knapper fra en fjong drakt?


Knapper fra en yndig bluse?


Knapper fra oldefars skjorte?





Siste ide ut, er øredobber av gamle skrivemaskintaster.




- tastetrykk -


Disse øredobbene ble valgt ut til å være
blant ukens forelskelser hos Epla forrige uke!

Superstolt!!

Nå har jeg, siden begynnelsen av august, butikk på Epla.no
Der selger jeg øredobber, såper og akvareller.
Vil du se mine Gunstige produkter, klikk HER



- Gunstig hilsen -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ytterst trivelig om du legger igjen noen ord. Det setter jeg stor pris på:)